Trpíte nespavostí? Víme proč a jak jí zamezit.


Trpíte nespavostí? Víme proč a jak jí zamezit.

Blogujeme | Matrace-matex.cz

Provádíte každodenní rituál načechrání polštáře a stejně se v noci převracíte ze strany na stranu? Pak si najednou uvědomíte, že ráno se nezadržitelně blíží, a vy víte, že ten den bude pro vás hodně náročný. To je bohužel prokletí nespavosti.

 

To, že nemůžete spát, se občas stane každému. Pokud je u vás tato porucha občasná, nemusíte se tím znepokojovat. Problém nastává tehdy, když se nespavost protáhne na dobu delší než 6 měsíců. V takovém případě je nespavost, nebo-li insomnie, chronická a je důležité vyhledat lékaře.

 

Ať už je vaše nespavost občasná nebo pravidelná, měli byste zjistit její příčiny a následně odstranit.

Důvody nespavosti hledejte ve svém okolí

Důvody proč nemůžete usnout, najdete většinou snadno. Často za to může hluk, nepříjemné teplo, zima nebo nepohodlná postel.                                                                                                            

Řešení je pak jednoduché. Jednoduše zavřete okno, dáte špunty do uší, nebo pořídíte novou kvalitní matraci. Co vám chybí ke kvalitnímu spánku určitě snadno poznáte.

I uvnitř sebe

Jestliže vaší kvalitu spánku neruší nic z okolí, pak se musíte zaměřit na váš zevnějšek. To co jste před spaním jedli, pili, nebo dělali. Pít před spaním kofein nebo si dát hodně tučné jídlo není úplně ideální. Ovšem za nespavostí se může schovávat mnohem větší problém a to je stres, který vám nedopřeje klidný spánek, pokud ho nenecháte za dveřmi ložnice.

8 tipů, jak bojovat s nespavostí

    Nepijte stimulační a sladké nápoje

    Místo sledování televize čtěte knihu, nebo poslouchejte klidnou hudbu

    Nespěte přes den

    Nepijte večer alkohol

    Vypijte před spaním šálek bylinkového čaje. Kombinace meduňky, kozlíku lékařského nebo chmele vás zklidní

    Před ulehnutím do postele řádně v ložnici vyvětrejte

    Vytvořte si večerní uklidňující rituál

    Pořiďte si kvalitní matraci, přikrývku a polštář, bez toho se kvalitní spánek neobejde