Sedíte celý den v kanceláři? Poradíme Vám jak správě vybrat matraci či rošt.


Sedíte celý den v kanceláři? Poradíme Vám jak správě vybrat matraci či rošt.

Blogujeme | Matrace-matex.cz

Pokud prosedíte celou pracovní dobu v práci na jedné židli, pravděpodobně vás dříve nebo později začnou bolet záda. Pokud si po práci nejdete zasportovat, koledujete si o potíže s obezitou.

Představíme vám možné příčiny potíží sedavého zaměstnání a dáme vám rady, jak můžete zmírnit jejich následky či jak těmto zdravotním problémům ideálně předejít.

Bolesti zad, páteře

Většina z nás dostává tělo při sezení do nesprávné pozice, obvykle se hrbíme a výsledkem mohou být bolesti páteře. Záda dostávají do zcela nepřirozené polohy, svaly jsou povolené a nedokážou se posílit.

Zdravotním problémům můžeme ale předejít například:

  • vhodnou židlí
  • dostatečným pohybem (se správným držením těla)
  • cvičením (vhodné cviky na záda)
  • vhodným výběrem matrace

Vhodným typem matrace v těchto případech jsou zdravotní matrace s anatomickou profilací, která zajišťuje ideální polohu páteře a podporuje tvarovou stálost v průběhu spánku.

Otékání nohou

Lidé, kteří trpí nadváhou, nosí nevhodnou obuv či střídavě dlouze sedí a stojí si mohou dost často stěžovat na otoky dolních končetin. Otoky jsou způsobeny tím, že žíly nejsou schopny v dostatečně rychlém tempu odvádět krev zpátky do srdce a dochází tak k nahromadění tělních tekutin v okolních tkáních.

Zdravotním problémům můžeme ale předejít například:

  • vhodnou obuví (s plnou patou, měkčí špičkou, ortopedické vložky)
  • pohybem (plaváním, delší chůzí...)
  • lymfatickou masáží končetin (výrazné prokrvení končetin)
  • správným výběrem roštu

Vhodným typem roštu pro lidi trpící otoky nohou je polohovatelný rošt. Ten mimo polohování hlavy umožňuje také polohování v oblasti dolních končetin, které přinese vašim nohám potřebnou úlevu a regeneraci.

Pokud jsou ovšem vaše zdravotní problémy závažné či chronického rázu, neváhejte v tomto případě vyhledat pomoc lékaře!